Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


M2 Ninja teljes leírás (Tőr/Ijász)

Tőrnindzsa
(figyelem: a játék jelenlegi verziójában a karakter nem egész versenyképes!)

Kezdetben gyengén, majd később közepesen szintelő, íjat is használó karakter. PvP-ben támadóerejére és a "kitérésből" adódó skill elleni védelemre épít. Könnyen téveszt mozgó célt PvP-ben ("missel"), akit ez zavar, nézzen más karakter után! Harcban talán ő igényli a játékostól a legtöbb ügyességet és időzítést, ami sajnos nem feltétlenül térül meg.

Ügyesebb mágusok ellen durva hátrányban van. Menekülő ellenfelet csak elévágással, WASD-block-ot használva kap el. Könyvei közepes árban maradnak.

Gyakori feladatuk íjukkal összecsalogatni a szörnyeket, ezért keresett, és olcsón működő party-tagok. ÜGY-re fejlesztve ugyanolyan jól használja majd az íjat, mint a pengéket - persze készségei csak az egyikhez lehetnek.

Fegyvere a tőr (lvl 25-től mindenképp). Ez elsőre nehezen érthető az alacsony számok miatt. A tőr másfélszer annyit üt ugyanannyi idő alatt (a kiírt támadósebességtől függetlenül), mert kettő van belőle! A skillek is tőrhöz vannak kitalálva! (A leshely bőven másfélszer akkorát sebez vele. A villámcsapás épp annyival, hogy egy hasonló kategóriás karddal még mindig gyengébb lenne. A forgatagon nincs ilyen bónusz, viszont az csak tőrrel adja be a többszörös kombót!)

Egy hátránya van, PvP-ben a "kaparás" (nem-skill ütések) a lvl65-ös tőrökig szinte semmit nem ér vele egyenrangú karakter ellen (kivéve talán a full ERŐ buildet) - de megjegyezném, a kard közepes ütéseivel sem megyünk többre, mert az közben legyengíti a skilleket!


VIT (életerő): igen furcsa módon nagyon fontos a ninja számára, mind szörnyek, mind játékosok ellen. TP-t és védelmet ad.

INT (koncentráció): nagyjából fölösleges. Nagy kékpot-fogyasztásnál Esetleg érdemes 10 körülig emelni, kizárólag MP-t növel!

ERŐ (támadóerő): alapjában véve másodlagos, a leshelyet erősíti komolyabban és persze a nem-készség ütéseket.

ÜGY (ügyesség): elsődleges. Sajnos alacsony szinten keveset ér, de később annál többet! A skillek (kivéve leshely) ettől lesznek a legerősebbek. Növeli a védekezést, a támadást, és a kitérést.

Építése:

VIT:ÜGY 1:2, teli ÜGY után tovább: VIT:ERŐ 2:1 (AJÁNLOTT)

Kezdetben gyenge, 25. szint alatt inkább kardokat használ. A támadást, védekezést, TP-t összeadva 45 szint körül már az ilyen ninja tud a legtöbbet.
Skilljei főleg a Kardforgatag (ami ügyesen használva 3x üt), mellé Leshely, Villámcsapás ajánlott.
Méregfelhő csak boss-szörnyek leapasztására, vagy 4. PvP-skillnek ajánlott (magas szinten a Boss-ölés a ninja fontos bevételi forrása!). Az Álcázást csak akkor érdemes 1 pontnál tovább fejleszteni, ha ebből szokásodleshelyezni (ez nem mindig jó PvP-taktika).

A kitérés nem "hagyományos" értelemben működik. 90 ÜGY kitérése kb 30%-ot vesz le az ellenség támadásából, és a páncélzatot már csak a csökkentett támadás éri! Mágia ellen is működik.

ERŐ:ÜGY 1:2

Elég TP bonussal kiegészítve Leshely majd Kardforgatag skillekkel valószínűleg ő lesz a "legjobb ninja". Mint minden VIT-hiányos karakter, eleinte nem sok szörnnyel bír el.
Neki van a legtöbb esélye 1 skill-sorozatból győzni, de ő van a legnagyobb gondban, ha ez nem sikerül. Esetleg két sorozat közt egy 1-pontos álcázással ki lehet húzni.

Íjász
(figyelem: a játék jelenlegi verziójában a karakter nem egész versenyképes!))

Egyedül igen nehezen (a BM suránál talán jobban) szintelő karakter, páratlan értékű háború-résztvevő, könyvei aránylag olcsóak.

A ~2009 eleji változtatásokkal sokat veszített taktikai értékéből, PvP-ben sokszor közelharcra kényszerül, melyből csak mérgezett nyíllal, vagy néha azzal sem tud kitörni.

Építése: VIT és ÜGY keverékéből kezdjük, a ERŐ-t jobb hanyagolni míg ezek be nem telnek, mert így egyszerre érünk el jó védelmet (magas def. + kitérés együtt) és sebzést.
Amíg a ÜGY tele nincs, VIT-ből maximum feleannyit adjunk, ha lehet, kevesebbet.
INT-ből csak annyit érdemes adni (ha szükség van rá egyáltalán), hogy egy párbajra elég legyen a MP.

Készségeiről

A tűznyíl van nagy divatban, de a sikeresebb íjászok inkább mérgezett nyíllal kezdenek. Sebzése kicsit gyengébb, de többet ér a bénítás, a fellökés és a növekvő mérgezési esély miatt. Második-harmadiknak a tűznyíl és ismétlőlövés a szokás, a nyílesőt szidni szokták (a játékban 1-2 készség sajnos egyszerűen Gyenge.). A”pehelykönnyű lépések” kizárólag sok ponttal/master szinten használható, de ne várjunk nagy száguldozást. M4-en +33 sebességet jelent összesen, ami a 46 mp-s újratöltésből 31 mp-ig működik. Át kell gondolni, ér-e ez 17-20 pontot. Yangot lopni mindenesetre megteszi. Jó sebességbónuszok mellett fölöslegessé válhat, mivel 200 futósebességnél többet nem kezel a játék!

Fontos: A skill-lövések ereje a távolsággal durván csökken! A tűznyíl, méregnyíl a célpont melletti területre csak gyengén sebez!

Ezek, és a taktikai változások miatt érdemes átgondolni, a gyenge nyíleső, vagy a néha haszontalan pehely legyen az utolsó M.

A íjász jellege miatt csak PvP-re érdemes hegyezni a karaktert, szintelni karddal, vagy partyban íjas szörnygyűjtéssel jobban tud.

Közelharc-fegyvere általában a kard - a harci ló megszerzése után sokat könnyít a fejlődésen. A tőr nála kb. semmire sem jó.

Mint minden PvP-karakter, előbb-utóbb testharcos másodkarakterre kényszerül, pénzszerzés miatt. Magasabb szinten érdemes ráállnia a boss-ok vadászatára, mérgezéssel.